Újdonságok


Üdvözöljük!
Ismerje meg az ICM makettek
csodálatos világát!

Főoldal
Újdonságaink
1/72 repülőgépek

1/48 Repülőgépek
1/72 Harcjárművek
1/48 Harcjárművek
1/35 Harcjárművek
1/72 Figurák
1/48 Figurák
1/35 Figurák
Hajók
Elérhetőségek

Az év makettje


Az ICM makettek forgalmazója:

Kék Kobra Kft. 1097 Budapest Gyáli út 31/B. Tel:/Fax: +36-1/280-4444 +36-1/280-8726
  48066 WWII Soviet Air Force Fighter Spitfire LF.IX E
A Reginald Mitchell tervezte Spitfire nagyobb számban készült, mint bármely más brit tipus.
Mintegy 40 nagyobb változata ismert, és az egyetlen angol repülőgép, melyet a II. világháború
alatt megszakítás nélkül gyártottak. 1942-ben jelent meg az Mk.IX tipus, melyet Merlin 60 motor,
és az Mk.VC sárkány házasításával hoztak létre. Az USA a háború alatt számos, a Packardnál
gyártott Merlin motort szállított, ezek azonban az Angliában gyártottakkal nem voltak cseresza-
batosak, így az import motorral készült példányok más tipusjelet kaptak, így született meg a IX-es
változat Mk.XVI jelű megfelelője, melyből mindösszesen 1054 db épült. A Spitfire IX volt a
legsokoldalúbb gép az angol légtérben, pedig a légi harcokban a Hurricane mögött csak a
második helyet tudta megszerezni. A gép vadász és felderítő feladatkörben is szépen bizonyított.
A háború alatt a honvédő orosz légierő is szép számmal repülte a IX-es változatot, melyekkel
a német ellenséges gépek ellen nem kevés légigyőzelmet arattak. A készlet segítégével is egy
ilyen, csillagos ász Spitfire-t készíthetünk el.
  72301 WWII German Reconnaisssance Plane Do 215B-4
 
A Dornier Do17, a híres 'repülő ceruza' 1934-ben mutatkozott be. A gépet a német Lufthansánál
gyors postagépként kívánták felhasználni. Miután az első három megépített példányra a Repülési

Minisztérium rátette a kezét, elkezdődhetett a fejlesztések hosszadalmas menete. A gép előbb gyors-
bombázói feladatkörben tűnt fel, majd hamarosan - a jobb stabilitás édekében - kettős vezérsíkkal
szerelték fel. Később erősebb, Bramo 323 motorokat kapott, majd BMW 132N típusúakat. A Do 17Z
néhány példányát érdekes módon a Szovjetúnió részére is leszállították, bár ezek valójában
de-
monstrációs céllal Jugoszláviának készültek. Tényleges eladás azonban nem történt. A tipus
Do 215A és B jelzéssel relatíve kis számban a Luftwaffénél volt csapatszolgálatban
  72201 WWII Japan Army Fighter Ki-27a
A japán haditengerészeti légierő standard vadászgéptipusa, 1937 közepétől kb. 1942 végéig, a
Hayabusa megjelenéséig a háboró ezen időszakának legfontosabb japán repülőgépe volt.
Több mint három év alatt a Ki.27a és Ki.27b változatokból 3386 darab épült. A Ki.27 volt egyúttal
az első alsó szárnyas zárt pilótafülkés japán vadászrepülőgép. A gépet viszonylag nagy számban
vetették be Kínában, Japán II. világháborúba való belépése előtt is. Azután számos bevetésen vett
részt a Fülöp-szigeteken és a Csendes-óceán délnyugati térségeiben. A 710LE teljesítményű motor,
mely 458 km/h sebességre tudta gyorsítani a Nakajimát, akkoriban az egyik legjobbnak számított.
1940-ben végleg leálltak a gép gyártásával, hogy teret engedjenek a sokkal korszerűbb Ki.43-nak.
A Hayabusa megjelenése előtt - annak fejlesztése slstt - azonban még megépítettek három darab
Ki.27-KAI változatot, de ez már nem tudta megmenteni ezt a legendát, mely 1942-ben végleg
eltünt a égboltról, helyet adva egy modernebb vadászrepülőgépnek, a Ki-43-nak.
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Copyright © 2007 Kék Kobra Kft. All rights reserved.